Vuxenvärlden har det ansvaret. Inte bara föräldrar, vilka har det största ansvaret. Inte heller bara lärarna, vilka också har ett tungt ansvar. Utan vi andra också, grannar, morföräldrar, farföräldrar, släkten, tränarna i idrottsföreningen, ja vi är många som kan dela det ansvaret. Uppmuntra, föregå med gott exempel, bejaka, dela, sätten är många att hjälpa till men vi i vuxenvärlden har ansvaret.

Skolan först! säger vi Liberaler och menar det.

Våra förutsättningar är olika, men skolan ska ge dig alla möjligheter hur starten i livet än såg ut. Det var därför som liberaler en gång var med och genomdrev folkskola för alla barn, och det är därför vi brinner för att återupprätta kunskapsskolan.

Vår politik

No response

Vill du veta mer om vår politik eller ha kontakt med Liberalerna där du bor? Lämna din e-postadress här, så hör vi av oss.